Jag tror på andar.


Jag tror på andar, spöken
eller vad ni nu än kallar det. Och jag skäms inte över det. Men ni ska veta folks reaktioner. Säger jag det i ett rum fullt med andra människor, så är det alltid några som börjar skratta. Jag har aldrig fattat det. Det finns de som ber till sina kor för att de är heliga. Det finns de som anser att man ska täcka hela kroppen och inte äta griskött. Men det är inte konstigt? 
Jag förstår inte hur min "tro" skulle kunna vara konstigare eller ologiskare än någon annan. Egentligen har det jag tror på funnits sen urminnes tider. Precis som allting annat. Inget är mer rätt än något annat. Allt är ett sett att hitta trygghet inifrån på. Jag vet om att människor fungerar på det sättet, vi tror på en fortsättning, för att det känns bättre att föreställa sig. Men jag tänker ändå fortsätta att tro på mitt sätt, för det mår jag bäst av.
Jag tror att det livet vi lever här, bara är en del av något mycket större. Jag tror att allting har en mening. Och jag tror att de starkaste band vi knyter här, varar för evigt.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hihi, vet att du tycker så! Antar att du vet vad jag tycker också :P Jag tror inte på något liv efter döden som du skrev att alla människor gör. Jag tycker det är skitsnack, men förstår och respekterar att andra gör det. Jag tror att man ska göra sitt bästa här på jorden, hjälpa folk, vara snäll och glad. Jag vänder mig mycket heller till vänner, familj eller andra medmänniskor när jag har problem istället för att vända mig till ngn Gud som jag ändå inte får något svar av när jag undrar över saker eller vill ha hjälp. Varför ska vi sträva efter att leva i en annan värld när vi har en så bra värld här med alla möjligheter att lyckas, Varför? Satsa på livet här och ta vara på den tiden som man har tillsammans, dröm inte efter ngt finare och vackrare... gör livet som du har nu till ngt som du vill och trivs med. Att livet tar slut är inget konstigt, precis som med allt annat. Ingenting varar för alltid. Gör det bästa av situationen och gå vidare!

God natt söta Natalie <3

2010-01-19 @ 21:19:06
URL: http://josefinsunnergren.se
Postat av: Anonym

Precis som man kan tycka att det är konstigt att tro på andar kan man tycka att det är konstigt att be till kor etc. Att tro på spöken är inte konstigare än någon annan tro.. även om det "bara är en tro"

2010-01-19 @ 21:27:25
Postat av: sabina

sv haha vaa ? <3

2010-01-20 @ 08:58:16
URL: http://sabinaalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0