Balsammetoden, detox, motion.

Nu när den förbaskade skolan äntligen tar slut imorgon, så kör jag igång med alltihop! (Har dock ett kemiprov kvar som jag kommer behöva lägga lite tid på..).

Jag och mamma har bestämt oss för att det är en powerwalk om dagen som gäller. Vi ska börja lungt p.g.a att jag har haft halsfluss och tog sista penicillinet idag. Målet är att få upp konditionen ordentligt. Vill kunna jogga 2,5 km utan att spy, ( ja, så illa är det).  Jag gör det främst för hälsan och immunförsvarets skull. Men också för att gå ner i vikt.

Har också tänkt att jag skall börja äta nyttigare.  Oftare, mer frukt, mindre godis. Och försöka sluta dricka läsk osv.

Men det jag har tänkt satsa allra mest på är balsammetoden.  Om ni inte redan har märkt det, så är hår min grej. Målet är ett långt, lockigt svall, som varken är torrt eller slitet. Balsammetoden är en häftig sak, och jag hoppas att den fungerar. Ska köra min sista schampo-tvätt imorgon eller på fredag. Hoppas på det bästa.

Förutom ovanstående tre saker, så är stressen det jag ska ta itu med denna sommaren. Jag ska bara varva ner så mycket som det går. För min kropp, och framför allt mitt psyke håller på att gå i tusen bitar. Jag mår så dåligt. Jag hoppas att jag löser mina problem, m.h.a mina finfina idéer. Haha.

Nu blir det nog dags för en kopp te och lite isfolket. VARVA NER, som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0