Balsammetoden, förberedelse.

Balsammetoden går alltså ut på att endast tvätta håret med balsam, inget schampo! Schampo torkar ut håret, och har ingen funktion egentligen. Det fungerar inte att använda vilka balsam som helst, utan man måste se upp för silikoner m.m. Så nu har jag köpt tre stycken balsam, som alla är godkända vad jag vet.

1. Loreal Elvital volume non stop
2. Naturelle persika
3. X-tra (coop)

Såhär ser mitt hår ut en vanlig dag, när jag bara har pyttelite mousse i.

Fast så som jag stylar det oftast är bara med en liten klick balsam. Så det borde jag kunna fortsätta göra fast att jag byter till balsammetoden. Hoppas att mitt hår inte bl- ir superfett bara..

Det jag vill nå med balsammetoden är:
- Ett naturligt friskare hår, utan silikoner och sånt.
- Ett hår som inte är torrt hela tiden.
- Ett hår som inte kluvar sig konstant, och som kan bli långt utan att bli slitet.


Kommentarer
Postat av: June

Du ser ut att ha jättefina lockar! De kommer få en riktig boost av balsamet.

SV: Trevligt! Inget att oroa sig för, ha tålamod bara och ge inte upp om det trilskas utan prova en produkt i taget och ge det lite tid, då kommer det gå jättebra :) Jag känner inte till tikei! Tack för tipset. Mitt hår blir fnasigt av honung, men andra funkar det bra för. Det är inte jätteförtjust i aloevera heller, men även det funkar för många. Aloevera kan du köpa på apoteket :)

2010-06-11 @ 11:33:07
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: June

Men ett tips: Prova inte för mycket på en gång, utan försök använda så få produkter som möjligt. Annars kan det vara svårt att veta vilken man ska byta ut om det är någonting håret inte gillar.

2010-06-11 @ 11:33:39
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: June

SV: Ja, det tvättar väldigt bra. Men blir du håröm av det tvättar det för bra, hehe.

Mitt hår har aldrig kluvit sig särskilt mycket över huvud taget, men det blir definitivt mindre slitet.

2010-06-11 @ 13:08:43
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0