Plastik - operationer, för?

Jag såg Kissies inlägg nyss, där hon har skrivit om detta. Men det var inte det som chockade mig, utan kommentarerna chockade mig. Det var huuur många som helst som var för plastikoperationer. Det trodde jag faktiskt inte. Jag stör mig inte på folk som operar sig, vissa har komplex och väldigt dåligt självförtroende. MEN, om någon ger dig en komplimang. "Gud vad du är snygg". Då säger dom egentligen - " Vad duktig din kirurg är". För visst är det så? Jag hade aldrig kunnat le och känna  - Fan va jag är snygg! Om jag visste att allt var fejk. Det är min åsikt, vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: anonym

Jag har några synpunkter på ditt inlägg.

För det första så behöver man inte ha komplex eller väldigt dåligt självförtroende för att vilja göra en plastikoperation?

Och även om man säger att någon har det så om man gör en operation så gör man ju det för att andra ska tycka att det ser bra ut, har jag fel?

Sen angående det du skrev i slutet om att du aldrig skulle kunna le och känna att du är snygg om du genomförde det, men om vi säger att en person som inte får dom kommentarerna alls eller kanske blir mobbad eller av någon annan orsak vill förändra sig tror du verkligen inte att hon tar åt sig betydligt bättre ifall hon får positiva kommentarer angående sin "kropp"? Självklart ska personen i sig vara nöjd med den man är eller hur? Men det är väl ändå upp till var och en vad man bestämmer sig för att göra.

Sen stör jag mig lite på det med vadå "vad duktig din kirurg är" det är väl ändå din kropp? ditt val och du som tar åt dig av det ?

Eller skulle du kanske tacka frisören om du fick komplimanger angående ditt hår?

detta är min åsikt om ditt inlägg förstår inte riktigt varför det ska vara en För och Emot fråga.

Det är lixom upp till var och en och du ska väl inte lägga dig i om andra tycker det är okej.

Jag har inget emot att du inte tycker det är okej, utan att du tog upp den frågan.

2010-01-07 @ 01:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0