Avatar!

Ja jag säger det igen WOW. Den filmen var så sjukt underbar. Den träffade verkligen mitt i hjärtat. Dels för att jag älskar fantasy med kärlek inblandad. Men också på något annat sätt, som jag inte kan förklara.


Den handlar om människor och avatarer. Människor har upptäckt en annan värld. Och ett sätt att själva "bli" avatarer för ett tag. Deras hjärna kopplas på en avatar-kropp. Men det är svårt att bli en del av en annan värld, en annan familj, utan att bli rörd. Utan att knyta starka band.

Sen är det lite ironiskt hur mycket man hatar människor när man ser den här filmen. Och hur stor del av alla människor som har liv som bara kretsar kring pengar och makt. Hur många människor som inte kan se naturen som vacker. Och hur många människor som inte kan förstå sig på djur. För så är det faktiskt i verkligheten. Människor förstör, för sig själva och för andra. Vi är egoistiska och trångsynta. Och vi förstår inte vad vi håller på med, förän det är försent.
Alla människor är självklart inte så, men i mina ögon en alldeles för stor del..

Kommentarer
Postat av: Kusin Jessie

Hahaha jag hatade också människorna som fan:D

Filmen är underbar. längtar tills den kommer ut. då ska jag köpa den på en gång! det där är en sån film man bara måste ha!!



ses snart kusin <3<3<33

2009-12-23 @ 15:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0