Vänner. Bästisar.

Vänskap för mig:

* Borde inte vara mer komplicerat än ett förhållande. ( Kärleksförhållande alltså).
* Är extremt  viktigt, något man inte kan leva utan.
* Ska stärka en som person och utveckla en i livet.
* Ska lösa, lätta upp problem.
* Ska inte ha ett mått. Man kan ha 1 man kan ha tre.
* Är inte något som tar slut?

Jag förstår verkligen inte. Jag har haft många bästisar genom mitt liv. Och faktiskt, tro det eller ej, jag ser fortfarande min allra första bästis som en väldigt nära vän till mig. Om något hemskt skulle hända, så skulle jag kunna berätta det för henne. Även om vi pratar en gång var tredje månad. Hon är fortfarande en underbar människa och jag ångrar aldrig att jag blev bästis med henne, när jag var cirka 7 år?
Sen kommer det alltid finnas vänner man är tightare med än andra. Carro som jag bor granne med är lätt att träffa ofta. Sen finns det de vänner man inte har tid att träffa varje dag. Inte tid att ringa varje dag. Det har aldrig varit ett problem för mig tidigare. Den enda personen jag pratar med dagligen är min pojkvän. Vi sms:ar gratis och vi går på samma skola. Vi pluggar tillsammans osv. Sen är ett sådant förhållande inte samma sak som vänskap, enligt mig.

Hur som helst, jag kommer nog alltid se på dig som en bästa vän. Vi gick igenom hur mycket som helst tillsammans. Skratt, gråt och panikångest för alla prov. Och med skratt menar jag ligga på golvet under en lektion när läraren står och skäller och skratta tills man kvävs. Veta att man tänker samma sak, säga samma saker på samma gång.
Men jag är inte dum. Ska jag fortsätta få "osynliga pikar" trots att jag faktiskt försöker så tar jag inte det. Jag är ingen  soptunna man kan kasta skit i, that's it.
Väljer man att gå på olika gymnasien så är det en självklarhet att man inte blir lika tighta som man var. Man träffar nya kompisar också som man måste ha tid för.
T.ex Isabel och Emelie, vi har samma intressen och vi ser på saker på ett ganska likt sätt. Jag tycker att ni är helt underbara och ni får mig att må bra och ger mig energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0