Komplex är sjukt onödigt


Ganska känt att alla har komplex för olika saker. Mitt största komplex var att jag blev röd i ansiktet väldigt lätt. Jag är det i princip hela tiden. Och det var som värst i högstadiet. Åttan var nog allra värst. Samma i början av gymnasiet. Jag hade typ en mask på mig. Alltså först grönt puder, (neutraliserar rött), sen två ton foundation och sen puder. Och varför gjorde jag mig det besväret..? För att jag hatar hur jag ser ut när jag blir röd?
Nej. För att varenda jävla människa ska hålla på att påpeka det. Och ni vet, till sist rinner bägaren över:

x : Vad röd du är!
Jag: Vad fet du är!
x: Ursäkta?
Jag: Du kan banta, vad fan kan jag göra? Och det är helt okej ifall någon påpekar mina "fel" och inte dina?

Riktigt så bitchig är inte lilla jag. Men allvarligt talat. Det är vad sådana människor förtjänar!

Och sen köpte jag hur som helst min mineralfoundation. Och då matchar det inte så snyggt med grönt puder under. Så jag slutade helt enkelt. Nu för tiden har jag väldigt lite smink på mig. Och min hy har blivit tusen gånger bättre!

Alltid dåligt att bry sig om vad andra tycker. Men det kanske är något att tänka på för er "påpekare" också. Fattar ni hur mycket skada ni gör? Tur att ni har mig, som är så stor och stark och klarar vad som helst! Hehe..

Tips för er som lätt blir röda:

1. Dream matte mousse foundation. Täcker rött sjukt bra. (Dock får man mer finnar av den..)
2. Grönt puder från Face. Grön concealer från wet n wild eller oriflame.
3. Självförtroende kurs? Sluta lyssna på idioter.
4. Skaffa en pojkvän som tycker du är lika fin vilket som, tomat, vitlök eller pepparkaka.
5. Byt bort efterblivna vänner som inte slutar påpeka.
6. Se positiva saker med att du rodnar:
 - Du framstår som en person med mycket känslor!
 - Ser fräscht ut med lite färg. Vaxdockor är ute. 
 - Gympaläraren tror att du anstränger dig till max och du får högre betyg.
7. Förstå att folk som ständigt påpekar saker och trycker ner dig, i själva verket är väldigt mycket sämre på alla sätt.

En hudfärg är bara en färg. Ett utseende är bara ett utseende. Utstrålning skiner igenom precis ALLT. Och personligheten är det viktigaste en människa har.


Kommentarer
Postat av: karråååå

du skriver brabra, själv har jag typ komplex över fräknarna (hade mer förr!) nu bryr jag mig inte, har insett jag bryr mig inte.. folk påpekade aldrig direkt, men man fick ju höra att fräknar är fult och äckligt typ, men att "på mig passade det" men det lät ju inte så, typ. om du hajar, så nu kör jag med mindre smink, whatever .människorna ska gilla mig för den jag är och inte är. så jätte bra skrivet !! :D dessutom har du också humor i det hela,



- Gympaläraren tror att du anstränger dig till max och du får högre betyg.



SÅ bäst sagt :D haha (Y)

2010-02-24 @ 21:53:57
URL: http://diradiro.blogg.se/
Postat av: kimlarsson'

shenixen!



tänkte bara kika in och slänga in en kommentar.

hoppas du mår bra iallafall ? :)

och ha en fortsatt trevlig dag!



KRAM http://kimlarssons.blogg.se

2010-02-25 @ 08:54:09
URL: http://kimlarssons.blogg.se/
Postat av: Fanny

Sv: Jag har alltid jobbat inom mina föräldrars företag mer eller mindre så det är där jag har fått jobben!

2010-02-27 @ 10:05:14
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: sabina

sv: vet faktist inte ;o

2010-02-28 @ 23:43:33
URL: http://sabinaalarsson.blogg.se/
Postat av: Fanny

SV: Man ska äta med pinnar, men jag äter med bestick ;) haha.

2010-03-04 @ 18:24:19
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: karråååå

varför bloggar du inte längre :( ?

2010-03-06 @ 15:35:45
URL: http://diradiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 RSS 2.0 RSS 2.0